Umulige præstationer kommer nogle gange i voldsomme vilde bølger.
Det forklarer måske den eksplosive udvikling inden for fællesbetegnelsen AI inden for de seneste halvandet år.
Det sker i 100 meter løb, når først en umulig tidsgrænse er brudt. Pludselig er tre-fire løbere i samme OL-finale hurtigere.
Og det sker åbenbart også i spillet Tetris.
Efter op mod 40 år uden at nogen har ”besejret” spillet, skød den blot 13-årige Willis Gibson med gamernavnet Blue Scuti fra Oklahoma 2024 i gang ved at blive den første kendte person, der nåede til ”Kill screen” altså nåede et punkt, hvor spillets kodning går ned og forhindrer yderligere blokke i at falde.
Du kan se øjeblikket, hvor han får spillet til at crashe her.
Ifølge insider-gaming.com stod den 13-årige dog ikke længe som eneste med den bedrift. Bare dage senere blev hans præstation gentaget af yderligere to spillere – fractal161 and P1xelAndy.
Iinsider-gaming fastslår dog stadig, at der stadig er en udfordring, som ingen har klaret, når det kommer til Tetris:
- Den vil sandsynligvis aldrig blive nået. Det er toppen af Tetris; Det ultimative mål for mesterspillere verden over. Det kræver, at spillerne aktivt undgår alle kill-skærme og når til niveau 255, hvorefter spillet nulstilles tilbage til basisniveauet, skriver mediet.