13-årige "Blue Scuti" fik Tetris derud, hvor blokkene stopper med at falde mere.

GAMING

Efter mange år er Tetris besejret tre gange på få dage

Blot 13-årige Willis Gibson med gamernavnet Blue Scuti blev den første til at nå ”Kill screen” i Tetris. Det var han dog kun ene om i få dage. Kort efter lykkedes det også to andre at nå så langt, at spillets kodning gik ned og forhindrede yderligere blokke i at falde.

 

Umulige præstationer kommer nogle gange i voldsomme vilde bølger.

Det forklarer måske den eksplosive udvikling inden for fællesbetegnelsen AI inden for de seneste halvandet år.

Det sker i 100 meter løb, når først en umulig tidsgrænse er brudt. Pludselig er tre-fire løbere i samme OL-finale hurtigere.

Og det sker åbenbart også i spillet Tetris.

Efter op mod 40 år uden at nogen har ”besejret” spillet, skød den blot 13-årige Willis Gibson med gamernavnet Blue Scuti fra Oklahoma 2024 i gang ved at blive den første kendte person, der nåede til ”Kill screen” altså nåede et punkt, hvor spillets kodning går ned og forhindrer yderligere blokke i at falde.

Du kan se øjeblikket, hvor han får spillet til at crashe her.

Ifølge insider-gaming.com stod den 13-årige dog ikke længe som eneste med den bedrift. Bare dage senere blev hans præstation gentaget af yderligere to spillere – fractal161 and P1xelAndy.

Iinsider-gaming fastslår dog stadig, at der stadig er en udfordring, som ingen har klaret, når det kommer til Tetris:

- Den vil sandsynligvis aldrig blive nået. Det er toppen af Tetris; Det ultimative mål for mesterspillere verden over. Det kræver, at spillerne aktivt undgår alle kill-skærme og når til niveau 255, hvorefter spillet nulstilles tilbage til basisniveauet, skriver mediet.


Læs også...

Statsministerens ønske om forbud er ikke vejen frem, men et vigtigt indspark. Vi burde tale om begrænsning, uddannelse og regulering i stedet for…

For tre år siden så Digitaliseringsstyrelsens cyberhotline dagens lys. Hotlinen skal hjælpe borgere og virksomheder, der bliver ramt af hackerangreb…

Internettet er faktisk sundt, viser en ny undersøgelse, der kommer netop som techgiganter ventes at udfordre Google i kampen om markedsandele med…

PROSAS seneste undersøgelse viser, at 54 procent af medlemmerne ikke havde en eneste dag med efteruddannelse i 2023. "Det er bekymrende", synes…

Lønnen steg mere for PROSA-medlemmer i 2023 end i den øvrige branche. Det viser den nyeste lønstatistik fra 2024.

"It-folk er eftertragtede og en…

Gustav, Valdemar og Julie elsker at game, og de får lov til at dyrke deres passion hver eneste dag – de går nemlig på game design-linjen på Københavns…

Simon og Danni er to af de it-sikkerhedsfolk, som hver dag sidder og kæmper mod hackerne. De kan kalde på Supermand og Catwoman, når der sker noget…

Kønsfordelingen er skæv i it-branchen, men hvorfor er det overhovedet et problem? Og hvordan er vi havnet her? Rikke Kristine Østergaard har en…

Kunstig intelligens gnaver sig med lynets hast ind i it-sikkerhedsbranchen – og det giver både muligheder og udfordringer, påpeger Jacob Herbst fra…

Hvis det offentlige bøjer sig så meget for tech-giganterne, at de ligefrem vil gøre det ulovlige lovligt, så er en vigtig beskyttelse af os alle…