Billede af varevogn fra Nemlig.com

Foto: Christian Lindgren/Ritzau Scanpix

Overenskomst

Sympatikonflikt mod Nemlig

Nemlig.com mister offentlige kunder efter afsløringer om chaufførers arbejdsforhold.

En række kommuner og regioner melder sig nu ind i fagforeningsprotesterne mod online-supermarkedet Nemlig.com på grund af de dårlige arbejdsforhold for de chauffører, der bringer varer ud.

Senest har et flertal i Region Hovedstaden besluttet, at Nemlig.com ikke længere skal kunne levere dagligvarer til for eksempel bosteder og institutioner.

Både FOA og Kost og Ernæringsforbundet har varslet sympatikonflikt med 3F mod transportfirmaerne og nægter at modtage og forarbejde varer fra Nemlig.com.


Læs også...

Tre AI-genererede sange toppede i starten af november henholdsvis på Spotify og Bilboard. Samtidig viser ny undersøgelse fra musikstreamingtjeneste,…

Regeringen har sammen med Det Konservative Folkeparti og Radikale Venstre indgået en aftale, som betyder, man skal være 15 år for at lave en profil på…

IT-politisk rådgiver i PROSA forklarer her i video fra tidligere Folketingsvalg, hvorfor at afholde E-valg ikke er så lige til.

Udtrykket vibe-kodning blev opfundet i februar af OpenAI-medstifter. Det referer til, hvordan AI-værktøjer kan programmere. Nu er det kåret til årets…

Kan du forsvare dig, når hackerne angriber? Prosa var til stede, da 50 virksomheder blev kastet ud i et simuleret hackerangreb, hvor deltagerne blev…

Får du en advarsel, så råder PROSA altid til, at du gør indsigelser, hvis noget er åbenlyst forkert eller ikke giver mening.

Nogle af de store sprogmodeller ser ud til at modstå at blive slukket og vil endda sabotere nedlukning. Det oplevede forskere, som forsøgte at teste…

AI-agenter kan lave fejl. Den stigende brug af AI kan således udløse det næste store forsikringseventyr. I hvert fald, hvis man skal tro Rune Kvist…

Datatilsynet har afsluttet sin undersøgelse af DR’s krav om login på DRTV og finder ikke tilstrækkelig grundlag for at kritisere det obligatoriske…

Forskere har testet 11 store chatbots. De "pleaser" i langt højere grad, end mennesker gør, og de fremmer oftere brugerens adfærd, selv hvis den var…