Udvalgte forudsigelser fra Gartner

I 2020 vil 100 millioner forbrugere anvende augmented reality (AR) til at shoppe digitalt. Ved udgangen af 2017 har et ud af fem globale detailhandels-brands taget AR i brug.

I 2020 foregår 30 procent af web-browsing uden en skærm.

Ved udgangen af 2017 vil fem procent af forbrugerorienterede websites rumme interfaces til lydunderstøttelse i form af stemmebaserede chatbots.

I løbet af 2019 vil 20 procent af brands droppe mobile apps. Det sker i erkendelsen af, at apps generelt set ikke er den bedste investering. Det mobile web får højere prioritet.

I slutningen af 2017 vil brugen af brandede apps være faldet i forhold til 2016.

I 2022 er værdien af blockchain-baserede forretningsområder 10 milliarder dollar.

Den digitale blockchain-økonomi er i øjeblikket stadig baseret på umodne teknologier, men det er snart forbi.

I 2021 vil mindst en af syv digitale giganter være involveret i 20 procent af alle individuelle personlige aktiviteter.

Google, Apple, Facebook, Amazon, Baidu, Alibaba og Tencent er giganterne.

Kilde: Gartner

kwn


Læs også...

Kim Sondrup, der arbejdede 4,5 år i drift-organisationen hos Netcompany, peger på, at det var fedt at få lov til at lave samfundskritiske løsninger,…

En tidligere Netcompany-ansat, der var cirka seks måneder i konsulentforretningen, fortæller, at det var hårdt mentalt at arbejde i it-virksomheden.…

Rasmus Madsen, der arbejdede 5,5 år i drift-organisationen hos Netcompany, var glad for jobbet hos it-virksomheden, men oplevede også, at mange…

En tidligere medarbejder, der ønsker at være anonym, arbejdede godt tre år i konsulentforretningen hos Netcompany. Der var mange lange dage på…

Rene Mejer Lauritsen var ansat 5,5 år i konsulentforretningen hos Netcompany. Han peger på, at der var en masse gode muligheder i virksomheden, men at…

Hvis et ekstraordinært stort arbejdspres og et højt stressniveau var hverdag for størstedelen af de ansatte hos Netcompany, ville it-virksomheden ikke…

Vækst har været den helt store overskrift for Netcompany i de seneste år, hvor antallet af medarbejdere også er vokset massivt. Samtidig har medierne…

Blot 13-årige Willis Gibson med gamernavnet Blue Scuti blev den første til at nå ”Kill screen” i Tetris. Det var han dog kun ene om i få dage. Kort…

To år inde i den russiske invasion kæmper it-professionelle stadig med at få en hverdag til at hænge sammen mellem strømafbrydelser og bomberegn. De…

Coding Pirates fylder 10 år den 28. februar. Græsrodsorganisationen har afdelinger i hele landet, hvor børn og unge leger og lærer sig til…