I 2020 vil 100 millioner forbrugere anvende augmented reality (AR) til at shoppe digitalt. Ved udgangen af 2017 har et ud af fem globale detailhandels-brands taget AR i brug.
I 2020 foregår 30 procent af web-browsing uden en skærm.
Ved udgangen af 2017 vil fem procent af forbrugerorienterede websites rumme interfaces til lydunderstøttelse i form af stemmebaserede chatbots.
I løbet af 2019 vil 20 procent af brands droppe mobile apps. Det sker i erkendelsen af, at apps generelt set ikke er den bedste investering. Det mobile web får højere prioritet.
I slutningen af 2017 vil brugen af brandede apps være faldet i forhold til 2016.
I 2022 er værdien af blockchain-baserede forretningsområder 10 milliarder dollar.
Den digitale blockchain-økonomi er i øjeblikket stadig baseret på umodne teknologier, men det er snart forbi.
I 2021 vil mindst en af syv digitale giganter være involveret i 20 procent af alle individuelle personlige aktiviteter.
Google, Apple, Facebook, Amazon, Baidu, Alibaba og Tencent er giganterne.
Kilde: Gartner
kwn