Kodekunst

LIFE AS WE DON'T KNOW IT

Pablo Andrioli er en 42-årig, selvlært kodekunstner, der er bosat i Buenos Aires, Argentina. Han underviser på Multimedia Art Faculty ved National University of Arts i Argentina.

Dette fremmedartede landskab er skabt af den argentinske kodekunstner Pablo Andrioli. Kunstværket er en kalejdoskopisk IFS fraktal, som er kodet i en fragment-shader ved hjælp af Signed Distance Fields (SDF), som er en metode til at lave 3D overflader.

For mig er shader-kunst ligesom at bygge et skib inde i en flaske. Det er lige så svært, som det er tilfredsstillende
- Pablo Andrioli

Pablo Andriolis arbejde er baseret på at skabe billeder og animationer udelukkende fra kode ved hjælp af fragment shader programmering. Han er primært fokuseret på fraktalkunst og er aktiv på hjemmesiden Shadertoy, hvor det er muligt at kode online real-time animationer.

I øjeblikket deltager han i en demoscene, som er en international subkultur for computerkunst, hvor han laver grafik i ”4kb introer”: Selvstændige, ekstremt små edb-programmer, der producerer audiovisuelle præsentationer. Det sker under pseudonymet Kali.

Instagram:  [@ok.im.kali]


Læs også...

Britisk forskerhold fandt ingen signifikante forskelle i trivslen eller fagligt niveau hos elever på skoler med og uden mobilforbud. Undersøgelsen…

Hvis du bliver præsenteret for en vagtaftale, er det derfor vigtigt, at du ser efter, hvad der gælder for din vagtordning. De vigtigste elementer er…

Du må ved en virksomhedsoverdragelse ikke stilles ringere hos din nye arbejdsgiver, og selvom du ikke nødvendigvis kan forvente at få præcist de samme…

Ny redegørelse viser, at Danmark er i top inden for IT. Hos PROSA mener man, at der er al mulig grund til stolthed af vores digitale infrastruktur og…

Hvordan er du som medlem beskyttet, hvis du bliver opsagt, når du er gravid, på barsel eller står overfor at skulle på barsel inden længe? Det giver…

Hvis din kollega, ven, nabo eller en helt fjerde har det psykisk svært, skal du ikke være bange for at tilbyde din hjælp – tværtimod. Det kan være en…

​​​​​​​Penge og vækst. De to ting er ofte øverst på listen, når det handler om, hvorfor man driver en virksomhed. Og bevares, hos Ghost Ship Games vil…

Millionerne trillede ind, da Søren Lundgaard solgte Ghost Ship Games. Han havde opnået det ypperste, og drømmen om at skabe et succesfuldt spil var…

Gaming kan meget godt for socialisering, fællesskab og interesse for IT. Hvorfor skubbes unge piger over på sociale medier og væk fra spillene i de…

Blockchain er kommet i vælten, efter at kryptovaluta igen er kommet på alles læber. Men hvad er en blockchain, og hvordan arbejder man med den? PROSAs…