guide

Tidslinje: Den digitale underholdnings strømforbrug

En gennemsnitlig dansk familie bruger 40 timer om ugen på at streame underholdning. Det svarer til en CO2-udledning på 4 ton om året. Streaming er i øjeblikket den største energikrævende aktivitet på nettet. Undersøgelser viser, at 34 procent af al onlinetrafik består af streaming af videoer fra tjenester som Netflix og HBO.

 

Illustration> Mikkel Henssel

Tema:

Denne artikel er en del af et tema om grøn it:

Datadisciplin i en klimatid
De hemmelighedsfulde datacentre
Vejen til grøn teknologi
Tidslinje: Den digitale underholdnings strømforbrug

 


Læs også...

Selvom du måske ikke er verdens mest tekniske geni, kan IT-branchen stadig godt være det rette sted for dig. Det er Sumeta Sørensen et bevis på. Hun…

Britisk forskerhold fandt ingen signifikante forskelle i trivslen eller fagligt niveau hos elever på skoler med og uden mobilforbud. Undersøgelsen…

Hvis du bliver præsenteret for en vagtaftale, er det derfor vigtigt, at du ser efter, hvad der gælder for din vagtordning. De vigtigste elementer er…

Du må ved en virksomhedsoverdragelse ikke stilles ringere hos din nye arbejdsgiver, og selvom du ikke nødvendigvis kan forvente at få præcist de samme…

Ny redegørelse viser, at Danmark er i top inden for IT. Hos PROSA mener man, at der er al mulig grund til stolthed af vores digitale infrastruktur og…

Hvordan er du som medlem beskyttet, hvis du bliver opsagt, når du er gravid, på barsel eller står overfor at skulle på barsel inden længe? Det giver…

Hvis din kollega, ven, nabo eller en helt fjerde har det psykisk svært, skal du ikke være bange for at tilbyde din hjælp – tværtimod. Det kan være en…

​​​​​​​Penge og vækst. De to ting er ofte øverst på listen, når det handler om, hvorfor man driver en virksomhed. Og bevares, hos Ghost Ship Games vil…

Millionerne trillede ind, da Søren Lundgaard solgte Ghost Ship Games. Han havde opnået det ypperste, og drømmen om at skabe et succesfuldt spil var…

Gaming kan meget godt for socialisering, fællesskab og interesse for IT. Hvorfor skubbes unge piger over på sociale medier og væk fra spillene i de…